Самые активные пользователи | |
|
Автор | Сообщение |
---|
Vlad
Модератор
Сообщения : 1223 Репутація : 1391 Карма : 48 Дата регистрации : 2014-08-14 Возраст : 46
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Ср Апр 29, 2015 10:39 am | |
| Висновок Верховного суду України на проект Закону України «Про державну службу»Голові Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Власенку С.В. Шановний Сергію Володимировичу! У Верховному Суді України розглянуто проект Закону України «Про державну службу», внесений на розгляд Верховної Ради України Кабінетом Міністрів України (реєстр. №2490 від 30 березня 2015 року; далі – законопроект). Законопроектом пропонується визначити принципи, правові та організаційні засади державної служби, а також можливість реалізації громадянами України права рівного доступу до державної служби, що базується на їх особистих якостях і досягненнях. Положення законопроекту містять принципово нові підходи щодо: визначення сфери дії законодавства про державну службу, класифікації посад державної служби та їх поділу на категорії; вимог до рівня професійної компетентності особи, яка претендує на зайняття посади державної служби; порядку організації професійного навчання державного службовця, умов оплати праці, преміювання та заохочення; підстав та механізму звільнення державного службовця з посади; дисциплінарної та матеріальної відповідальності, запровадження прозорого механізму прийняття на державну службу, створення Комісії з питань вищого корпусу державної служби, введення в дію ефективного механізму запобігання корупції. Розглянувши положення законопроекту з огляду на конституційні положення про правосуддя, а також норми Закону України «Про судоустрій та статус суддів», вважаємо за необхідне висловити такі зауваження та пропозиції. Перш за все, необхідно звернути увагу на те, що законопроект є досить об’ємним за змістом та занадто деталізованим, а отже, містить елементи, які, можливо, не були потрібними або такими, що повинні міститися в підзаконних актах. Крім того, простежуються елементи дублювання норм чинного законодавства, зокрема положень Кодексу законів про працю України. 1. Положеннями абзацу другого пункту 1 частини другої статті 3 законопроекту закріплено перелік державних органів, на які поширюється дія Закону України «Про державну службу». З метою дотримання статті 6 Конституції України, відповідно до якої державна влада в Україні здійснюється шляхом поділу її на законодавчу, виконавчу та судову, пропонуємо вказану норму законопроекту доповнити словами «апараті Верховного Суду України». 2. Частиною третьою статті 3 законопроекту передбачається, що дія цього Закону не поширюється, зокрема, на помічників суддів. Цей підхід викликає зауваження, виходячи з таких міркувань. Відповідно до пунктів 35 та 36 Рекомендації CM/Rec (2010) 12 Комітету Міністрів Ради Європи державам-членам щодо суддів: незалежність, ефективність та обов’язки у судах має працювати достатня кількість суддів та кваліфікований допоміжний персонал. Для попередження виникнення та зменшення надмірного робочого навантаження в судах потрібно вжити необхідних заходів для забезпечення незалежності судової влади, щоб передати вирішення несудових питань іншим особам із відповідною кваліфікацією. Як зазначила Консультативна рада європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи у пункті 31 свого Висновку № 6 (2004) щодо справедливого суду в розумний строк та ролі судді в судових процесах з урахуванням альтернативних засобів вирішення спорів, «забезпечення правосуддя включає не лише роботу суддів та інших представників юридичних професій; воно охоплює великий обсяг діяльності, яка здійснюється в межах судових установ державними службовцями та громадянами. Робота судової системи значною мірою залежить від судової інфраструктури (приміщення, обладнання, допоміжний персонал тощо)». Згідно зі статтею 6 Конституції України державна влада в Україні здійснюється шляхом поділу її на законодавчу, виконавчу та судову. Суддя відповідно до зазначеної норми Конституції України та Закону України «Про судоустрій і статус суддів» є носієм судової влади, тобто особою, яка здійснює державну владу. Помічник судді, що також передбачено Законом України «Про судоустрій і статус суддів», здійснює ті функції, які з огляду на статтю 154 цього Закону покликані сприяти в реалізації суддею своїх обов’язків, передбачених Конституцією та законами України. Таким чином, обсяг і характер роботи помічника судді не може виходити за межі реалізації суддею державної влади шляхом здійснення ним правосуддя. Крім того, до обов’язків державного службовця, передбачених статтею 8 законопроекту, належить запобігання виникненню конфлікту інтересів під час проходження державної служби (пункт 11 частини першої статті 8 законопроекту). Ненадання статусу державних службовців помічникам суддів, як це передбачено пунктом 9 частини третьої статті 3 законопроекту, призведе також до того, що дія Закону України «Про запобігання корупції» не поширюватиметься на цю категорію осіб і дозволить їм уникати, зокрема, обов’язку, передбаченого пунктом 11 частини першої статті 8 законопроекту, що не можна визнати правильним. Відсутність спеціального закону, яким би передбачався статус таких осіб, призведе не тільки до зниження ефективності дії Закону України «Про запобігання корупції», а й до повної відсутності законодавчих норм, якими б визначався правовий статус помічника судді. Ураховуючи наведене, вважаємо законодавчу пропозицію щодо виведення зі сфери дії Закону України «Про державну службу» помічників суддів необґрунтованою. Більше того, надання помічникам суддів статусу державного службовця з огляду на виконувану ними роботу, яка за своїм змістом не виходить і не може виходити за рамки здійснення судом правосуддя, відповідатиме змісту державної служби, визначеному в статті 1 цього законопроекту. 3. Згідно із частиною сьомою статті 9 законопроекту «видання та виконання явно злочинного наказу (розпорядження, доручення) тягне за собою відповідальність, передбачену законом». Зважаючи на відсутність у законодавстві України визначення поняття «явно злочинний наказ», вважаємо, що відповідне роз’яснення необхідно зробити в статті 2, яка містить визначення термінів цього законопроекту. 4. Відповідно до статті 15 законопроекту проведення конкурсного відбору на посади державної служби категорії «А», розгляд пропозицій щодо звільнення державних службовців, які займають посади державної служби категорії «А», здійснення дисциплінарного провадження щодо державних службовців, які займають такі посади, здійснюється Комісією з питань вищого корпусу державної служби. Як видно зі статті 14 законопроекту, до складу цієї Комісії входять представники громадськості, профспілок, законодавчої та виконавчої влад. Однак згідно зі статтею 6 Конституції України державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову. Ураховуючи особливості функціонування судової влади, вважаємо за доцільне передбачити в законопроекті окрему комісію, яка б вирішувала питання кар’єри осіб, які обіймають посади державної служби категорії «А» в апаратах судів, а також інших органах у системі судової влади. До її складу можна було б включити представників Ради суддів України, судів, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Національної школи суддів України, Державної судової адміністрації України, громадських об’єднань, діяльність яких пов’язана з правосуддям, тощо. Аналогічне положення в частині залучення до роботи в конкурсних комісіях судів та органів у системі судової влади представників громадських об’єднань, діяльність яких пов’язана із правосуддям, слід передбачити й у статті 26 законопроекту. 5. Положеннями статті 46 законопроекту передбачається, що науково-методичне забезпечення системи професійного навчання державних службовців забезпечує Національна академія державного управління при Президентові України. Проте відповідно до статті 91 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» здійснення підготовки працівників апаратів судів та підвищення їхньої кваліфікації є завданням Національної школи суддів України. Зважаючи на зазначене, слід передбачити в статті 46 законопроекту, що методичне забезпечення системи професійного навчання працівників апаратів судів та інших органів у системі судоустрою здійснює Національна школа суддів України. 6. Частиною першою статті 49 законопроекту передбачено, що держава забезпечує достатній рівень оплати праці державних службовців для професійного виконання посадових обов’язків, заохочує їх до результативної, ефективної, доброчесної та ініціативної роботи. Водночас частиною другою статті 49 законопроекту пропонується визначити таку структуру заробітної плати державного службовця: 1) посадовий оклад; 2) надбавка за вислугу років; 3) надбавка за ранг державного службовця; 4) виплати за додаткове навантаження у зв’язку з виконанням обов’язків тимчасово відсутнього державного службовця за рахунок економії фонду оплати праці державного органу; 5) премії (у разі встановлення). У разі прийняття законопроекту в такій редакції відбудеться звуження обсягу прав державних службовців на достатній рівень оплати праці, що суперечить частині третій статті 22 Конституції України, якою встановлено, що при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод. Зокрема, підпунктами 1, 3 пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 року № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» зазначено, що керівникам органів державної влади надано право в межах затвердженого фонду оплати праці: – установлювати надбавку за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи керівним працівникам і спеціалістам департаментів, управлінь, відділів, інших структурних підрозділів, які безпосередньо займаються розробленням проектів нормативно-правових актів, проводять експертизу проектів таких актів (якщо положеннями про підрозділи передбачено виконання такої роботи), – у розмірі до 100 відсотків посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг державного службовця та надбавки (винагороди) за вислугу років (зауважимо, що згідно з пунктом 3 частини другої статті 38 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», статтею 103 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» Верховний Суд України на постійній основі надає висновки щодо проектів законодавчих актів, які стосуються судоустрою, судочинства, статусу суддів, виконання судових рішень та інших питань, пов’язаних із функціонуванням судової системи України); – надавати працівникам матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань та допомогу для оздоровлення при наданні щорічної відпустки у розмірі, що не перевищує середньомісячної заробітної плати працівника (місячного грошового забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького складу). Відповідно до пункту 3 зазначеної вище постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 року № 268 державні службовці мають право на отримання: надбавок – за знання та використання в роботі іноземної мови у розмірі від 10 до 25 відсотків посадового окладу, за почесне звання «заслужений» – у розмірі 5 відсотків посадового окладу; доплати за науковий ступінь кандидата або доктора наук з відповідної спеціальності – у розмірі відповідно 5 і 10 відсотків посадового окладу. Окремо слід звернути увагу на те, що згідно із частиною одинадцятою статті 152 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» до штату апарату судів загальної юрисдикції входять наукові консультанти, які повинні мати науковий ступінь кандидата або доктора юридичних наук. У системі державної служби України посади наукових консультантів судів загальної юрисдикції є єдиними, кваліфікаційною вимогою для зайняття яких є наявність ступеня кандидата або доктора юридичних наук. Водночас чинне законодавство передбачає доплати за наукову ступінь або почесне звання для народних депутатів України (частина третя статті 33 Закону України «Про статус народного депутата України»). Абзацом четвертим пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 30 червня 2005 року № 510 «Про оплату праці керівних працівників державних органів» визначено, що керівним працівникам державних органів, посадові оклади яким визначено у відсотках (від 65 до 95) посадового окладу Прем’єр-міністра України (20 мінімальних заробітних плат відповідно до розпорядження Президента України від 8 січня 1992 року № 22 «Про посадовий оклад Прем’єр-міністра України»), передбачено виплату надбавки за знання та використання в роботі іноземної мови, доплати за науковий ступінь, надбавки за почесне звання, преміювання, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань та допомоги для оздоровлення. При цьому розміри зазначених надбавок та виплат визначаються не постановою Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 року № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів», а урядовою постановою від 13 грудня 1999 року № 2288 з такою ж назвою, яка передбачає відповідні виплати в значно більших розмірах, зокрема: доплату за науковий ступінь кандидата або доктора наук з відповідної спеціальності – у розмірі відповідно 15 і 20 відсотків посадового окладу; надбавку за почесне звання «заслужений» – у розмірі 15 відсотків посадового окладу. Таким чином, виходячи з розміру мінімальної заробітної плати – 1218 грн, для керівних працівників державних органів найнижчої категорії оплати праці доплата за науковий ступінь кандидата або доктора наук становить відповідно 2375 грн та 3166 грн. На цьому тлі доплата за науковий ступінь кандидата наук державного службовця апарату суду, наприклад, Верховного Суду України становить близько 150 грн та є суто символічною. Згідно з пунктом 3 частини другої, частиною сьомою статті 133 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» доплата за науковий ступінь кандидата (доктора філософії) або доктора наук передбачена для суддів у розмірі відповідно 15 і 20 відсотків посадового окладу судді відповідного суду. Доплата за науковий ступінь зберігається для працівників прокуратури і відповідно до пункту 2 частини другої, частин третьої та четвертої статті 81 Закону України «Про прокуратуру» з 1 липня 2015 року для прокурора місцевої прокуратури становитиме 609 грн, прокурора регіональної прокуратури – 730 грн, прокурора Генеральної прокуратури України – 790 грн. Економічні, правові та організаційні засади оплати праці працівників, які на підставі трудового договору перебувають у трудових відносинах з установами, визначено Законом України «Про оплату праці», який спрямований на забезпечення відтворювальної та стимулюючої функцій заробітної плати. Частиною третьою статті 21 зазначеного Закону будь-яке зниження розмірів оплати праці залежно від роду й характеру занять заборонено. Вважаємо, що з огляду на положення частини третьої статті 22, частини другої статті 24 Конституції України, частини третьої статті 21 Закону України «Про оплату праці» ідея скасування державним службовцям апаратів судів загальної юрисдикції, у тому числі науковим консультантам, доплат за науковий ступінь є неприйнятною, а її практичне втілення матиме негативні наслідки для наукового забезпечення функціонування судової системи та роботи апаратів судів. Це саме стосується й державної служби в цілому. Аналогічна ситуація пов’язана й з наданням надбавки до посадового окладу у зв’язку з роботою, яка передбачає доступ до державної таємниці, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 15 червня 1994 року № 414 «Про види, розміри і порядок надання компенсації громадянам у зв’язку з роботою, яка передбачає доступ до державної таємниці» 7. З метою дотримання положень частини третьої статті 22 Конституції України вважаємо за необхідне частину третю статті 51 законопроекту доповнити положенням, відповідно до якого державним службовцям може надаватися матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань. 8. Частиною п’ятою статті 65 законопроекту передбачається, що звільнення з посади державної служби є винятковим заходом дисциплінарного впливу й застосовується у випадках, перелічених у пунктах 1–9 цієї частини статті. На нашу думку, зміст деяких пунктів потребує принаймні конкретизації чи змістовного вдосконалення. Так, виникає питання, за яких умов порушення Конституції та законів України є підставою для звільнення як для виду саме дисциплінарного стягнення? Неоднорідним є й склад проступків, за які застосовується саме звільнення з посади, що суперечить декларуванню принципу винятковості такого виду стягнення. Наприклад, зазначення в декларації державного службовця завідомо неправдивих відомостей (пункт 5 частини п’ятої статті 65 законопроекту) фактично ставиться на один рівень із систематичним невиконанням державним службовцем посадових обов’язків (пункт 2 частини п’ятої статті 65 законопроекту) чи прийняттям необґрунтованих рішень, що спричинили певні наслідки, зазначені у пункті 8 частини п’ятої статті 65 законопроекту. За цими прикладами всі ці порушення мають різну юридичну природу та призводять до різних юридичних наслідків. До того ж виникає питання: яким чином має бути встановлена необґрунтованість прийняття рішення державним службовцем як підстава для звільнення з посади за пунктом 8 частини п’ятої статті 65 законопроекту. З огляду на наведене вважаємо, що ці положення потребують суттєвого доопрацювання. 9. На нашу думку, частина п’ята статті 66 законопроекту, згідно з якою в разі притягнення до дисциплінарної відповідальності державного службовця, який уже має дисциплінарне стягнення, дисциплінарне стягнення, що накладається, має бути більш суворим, ніж попереднє, суперечить частині першій цієї статті, у якій, зокрема, зазначено, що дисциплінарне стягнення повинне відповідати характеру й тяжкості вчиненого дисциплінарного проступку та ступеню вини державного службовця. З урахуванням викладеного, пропонуємо частину п’яту статті 66 законопроекту виключити. 10. У пункті 10 частини першої статті 71 законопроекту є вказівка щодо наявності юридичної кваліфікації дисциплінарного проступку державного службовця з посиланням на норми законодавства. Вважаємо, це положення слід конкретизувати й указати, що відповідний висновок за результатами службового розслідування має містити посилання на конкретні норми нормативно-правових актів, які були порушені державним службовцем. 11. Положеннями частини другої статті 73 законопроекту встановлюються вимоги стосовно пояснень державного службовця, які мають надаватися ним при вирішенні питання про накладення дисциплінарного стягнення. Такі вимоги вважаємо недоречними, оскільки будь-яке пояснення за загальним правилом складається в довільній формі й урахування цих пояснень залежить від того, наскільки дані, які містяться в поясненні, стосуються суті відповідного порушення. Тому пропонуємо або виключити цю частину статті, або обмежитися більш загальними формулюваннями про те, що пояснення має містити дані, необхідні для вирішення відповідного питання. 12. Відповідно до пункту 7 частини першої статті 81 законопроекту державна служба припиняється в разі досягнення державним службовцем шістдесятирічного віку. Станом на сьогодні граничний вік перебування на державній службі становить шістдесят п’ять років (стаття 23 Закону України «Про державну службу»). Однак у законопроекті не врегульовано питання подальшого перебування на державній службі осіб, які на день набрання чинності Законом мають вік більше 60 років. При цьому згідно зі статтею 87 законопроекту пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється на загальних засадах відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове пенсійне страхування». Цим Законом установлено інший вік, з якого призначається пенсія. За таких обставин може виникнути питання щодо часу, з якого повинна бути призначена пенсія саме державному службовцю. Тому з метою уникнення колізійної ситуації та можливих спірних правовідносин пропонуємо внести відповідні зміни й до зазначеного Закону. Крім того, з метою недопущення порушення приписів статті 22 Конституції України пропонуємо в розділі Х «Прикінцеві та перехідні положення» законопроекту передбачити норму, якою встановити, що положення щодо припинення державної служби у разі досягнення шістдесятирічного віку застосовується лише до осіб, прийнятих на державну службу після набрання чинності цим Законом. 13. Стаття 87 законопроекту передбачає здійснення пенсійного забезпечення державних службовців на загальних засадах згідно із Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». Слід зазначити, що Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» встановлено єдиний внесок для: - фізичних осіб у розмірі 3,6 відсотка бази нарахування єдиного внеску; - фізичних осіб, які виконують роботи (надають послуги) за цивільно-правовими договорами, у розмірі 2,6 відсотка винагороди за цивільно-правовими договорами; - державних службовців у розмірі 6,1 відсотка бази нарахування єдиного внеску. З огляду на наведене, вважаємо, що необхідно внести зміни до статті 87 законопроекту з урахуванням того, що державними службовцями протягом багатьох років сплачувалися внески до Пенсійного фонду більші, ніж фізичними особами. 14. Відповідно до абзацу другого частини першої статті 147 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» розмір посадового окладу працівника апарату суду, посада якого віднесена до шостої категорії посад державних службовців, установлюється в розмірі 30 відсотків посадового окладу судді місцевого суду. Посадові оклади працівників апарату суду, посади яких віднесені до кожної наступної категорії посад державних службовців, установлюються з коефіцієнтом 1,3 пропорційно посадовим окладам працівників апарату суду, посади яких віднесені до попередньої категорії посад державних службовців. Зазначену норму чинного Закону України «Про судоустрій і статус суддів» пропонується виключити (підпункт 7 пункту 4 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» законопроекту), що, на наш погляд, суперечить статті 22 Конституції України, оскільки таким чином може бути суттєво зменшено належний рівень оплати праці працівників апарату суду. Так, статтею 22 Конституції України передбачено недопущення звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів. Про це також прямо вказує стаття 64 Основного Закону України, що конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України. Випадки обмеження та звуження змісту й обсягу прав і свобод людини неодноразово були предметом розгляду Конституційного Суду України. Так, у Рішенні Конституційного Суду України від 22 вересня 2005 року № 5-рп/2005 установлено, що звуження змісту та обсягу прав і свобод є їх обмеженням. У традиційному розумінні діяльності визначальними поняття змісту прав людини є умови й засоби, які становлять можливості людини, необхідні для задоволення потреб її існування та розвитку. Обсяг прав людини – це їх сутнісна властивість, виражена кількісними показниками можливостей людини, які відображені відповідними правами, що не є однорідними та загальними. Загальновизнаним є правило, згідно з яким сутність змісту основного права в жодному разі не може бути порушена (абзац четвертий пункту 5.2 мотивувальної частини згаданого Рішення). Водночас підпункт 7 пункту 4 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» законопроекту, який стосується внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів», пропонуємо доповнити положенням такого змісту: «частину шосту статті 152 викласти в такій редакції: «6. Правовий статус працівників апарату суду визначається Законом України «Про державну службу». Умови оплати праці, матеріально-побутового, медичного, санаторно-курортного і транспортного забезпечення працівників апарату суду визначаються на засадах, що встановлені для відповідної категорії працівників секретаріату вищого, апаратів центральних та місцевих органів виконавчої влади». 15. Суттєві зауваження викликає й пункт 15 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» законопроекту. Його положення суперечать Закону України «Про запобігання корупції», а формулювання «до поліпшення економічної ситуації в країні» є надто розмитим і неконкретним. У будь-якому разі діяльність на державній службі повинна, ураховуючи складність та обсяг відповідальності конкретного її виду, оплачуватися на належному рівні, а стан економічної ситуації в країні не є підставою для здійснення державним службовцем ще й інших видів діяльності, крім тих, які він може здійснювати згідно із Законом України «Про запобігання корупції». З огляду на наведене цей пункт розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» законопроекту вважаємо неприйнятним і пропонуємо його виключити. 16. Звертаємо також увагу, що положення розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» законопроекту не містять норм, які б регулювали питання співвідношення посад державної служби за чинним Законом «Про державну службу» і за цим законопроектом (наприклад, щодо рангів, освітнього рівня тощо). Зазначене питання має важливе значення, оскільки при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав та свобод (стаття 22 Конституції України). З огляду на викладене вище вважаємо, що законопроект потребує суттєвого доопрацювання з урахуванням висловлених зауважень та пропозицій. З повагою, Голова Верховного Суду України Я.М. Романюк джерело |
| | | Сатурн
Admin
Сообщения : 817 Репутація : 894 Карма : 65 Дата регистрации : 2014-03-31
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Чт Апр 30, 2015 12:18 pm | |
| Володимир Пилипенко Представитель Украины в Венецианской комиссии, кандидат юридических наук Новий закон про державну службу: диверсія, направлена на підрив української державності джерело |
| | | Максим
Эксперт
Сообщения : 1172 Репутація : 1315 Карма : 109 Дата регистрации : 2014-03-28
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Чт Апр 30, 2015 12:44 pm | |
| Новий закон про державну службу: диверсія, направлена на підрив української державностіСАМЫЕ КРУТЫЕ РЕПЛИКИ ИЗ СТАТЬИ ЭТО: - Цитата :
- працювати чиновником, отримуючи мізерну зарплатню, без права отримувати гідну пенсію – немає ніякого сенсу
- Цитата :
- Хто ж залишиться на державній службі? Корупціонери, яких не цікавить офіційна зарплата, непрофесіонали, яким нікуди податися та революціонери – які будуть влаштовувати відкриті конкурси на добір державних чиновників між собою до повного виснаження.
И ЭТО ЧИСТАЯ ПРАВДА! |
| | | Manticore
Активист
Сообщения : 111 Репутація : 134 Карма : 21 Дата регистрации : 2015-02-23
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Чт Май 07, 2015 11:44 am | |
| А сколько времени между первым и вторым чтением должно пройти? Где-то вычитал, что 2 недели... Сверился с сайтом ВР - нет там этого закона на рассмотрении. Только ЗУ о внесении изменений в ЗУ про госслужбу в части владения иностранными языками... |
| | | Максим
Эксперт
Сообщения : 1172 Репутація : 1315 Карма : 109 Дата регистрации : 2014-03-28
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Чт Май 07, 2015 1:42 pm | |
| На заседании Рады дали две недели на приведение законопроекта "в порядок". А как они его приведут в порядок это большой вопрос. Но думаю, что на следующей неделе проект попадет в повестку дня и его проголосуют. |
| | | Cepiyc
Эксперт
Сообщения : 277 Репутація : 316 Карма : 31 Дата регистрации : 2015-04-08 Возраст : 39
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Вт Май 12, 2015 11:00 am | |
| Реформа державної служби: професійні чиновники замість політичних квот в управлінні державоюСтаття повністю.Ну-ну... |
| | | Cepiyc
Эксперт
Сообщения : 277 Репутація : 316 Карма : 31 Дата регистрации : 2015-04-08 Возраст : 39
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Сб Май 16, 2015 6:10 am | |
| 20 травня відбудеться засідання Робочої групи Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування щодо підготовки проектів Законів України "Про державну службу" (р.№2490) та "Про службу в органах місцевого самоврядування" (р.№2489) до другого читання. http://static.rada.gov.ua/zakon/new/RK/RK180515.htm |
| | | Cepiyc
Эксперт
Сообщения : 277 Репутація : 316 Карма : 31 Дата регистрации : 2015-04-08 Возраст : 39
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Вс Май 17, 2015 6:42 am | |
| - Цитата :
- 23 квітня Верховна Рада ухвалила в першому читанні зміни до закону «Про державну службу». Прийняла з другої спроби з мінімально необхідними 226 голосами. Для цього знадобилася безпрецедентні дії голови ВРУ, декілька годин часу та близько п’ятнадцяти сигнальних голосувань.
Хоча перед цим без проблем назбиралася необхідна кількість голосів для ухвалення закону «Про видобування та реалізацію бурштину». Дуже дивна ситуація, правда ж? Народні депутати зрозуміли важливість та пріоритетність бурштинової проблематики, натомість ігноруючи проблематику професійної та ефективної державної служби. Не розуміють важливість? Дуже сумніваюся. Прийняття нового законодавства про державну службу є одним з важливих пунктів коаліційної угоди, програми діяльності уряду, контракту з ЄС про розбудову держави, однією з ключових вимог більшості міжнародних донорів. То в чому ж справа? А справа в шаленому опорі системі, що категорично не хоче мінятися. І необхідність міняти правила функціонування державної служби назріла вже дуже давно.
Напрацювання реформи державної служби велися громадськістю дуже тривалий час, однак успіхом, на жаль, не увінчалися. Не було політичної волі у режиму Януковича. Після його краху ситуація ніби покращилася. В липні 2014 року почала працювати робоча група при Національному агентстві з питань держслужби, що складалася переважно із представників громадськості за підтримки керівника агентства. Взяли за основу текст напрацьований громадськими експертами Центру політико-правових реформ та Реанімаційного Пакету Реформ, активно над ним попрацювали, залучили всіх зацікавлених сторін і в жовтні видали на гора дійсно прогресивний та інноваційний текст законопроекту, що отримав високі оцінки міжнародних організацій та дозволив би отримати професійну, політично незаангажовану, ефективну державну службу. Заручилися підтримкою уряду, який пообіцяв повне сприяння. І на цьому почалися проблеми.
Текст зник в урядових кабінетах аж до березня 2015 року. П’ять місяців – рівно стільки знадобилося уряду для того щоб спромогтися зареєструвати законопроект у Верховній Раді. 5 місяців зволікань і затягувань в умовах колосального соціального запиту на реформи. 23 березня законопроект нарешті було зареєстровано під номером 2490.
Після цього, складається враження, естафету саботажу було передано Верховній Раді України.
Всі фракції-учасниці коаліції висловлюють категоричну підтримку законопроекту, керівництво парламенту розпинається і ледь не на колінах благає народних обранців зайти до зали, бо відсутній кворум, але ті не надто поспішають до зали і ховаються в кулуарах.
Чому? Бо законопроект передбачає підвищення професійності державної служби та її деполітизації. Це означає, що епоха призначень на відповідальні посади за принципом особистої відданості чи політичних квот підходить до завершення. Зі вступом в дію нового Закону всі призначення на посади державної служби відбуватимуться виключно на підставі відкритого конкурсу. Тобто призначатимуться найкращі фахівці. Частина нардепів розуміє, що їх плани зайняти тепле крісло керівника умовного департаменту в якомусь із міністерств чи інших урядових органів, після завершення політичної кар’єри, зазнають краху, бо ж конкурси обіцяють бути дуже непростими.
Не останню скрипку в процесі гальмування реформи відіграють і помічники народних депутатів. Нове законодавство передбачає скасування статусу державного службовця в обслуговуючого та патронатного персоналу. Логіка нового закону в тому, що державний службовець - це політично нейтральна особа, що здійснює повноваження, пов’язані з реалізацією завдань та функцій держави та обирається на конкурсній основі. Помічники народних депутатів повноваження, можливо, й виконують, але політичною нейтральністю точно не володіють. Як і не призначаються на відкритому конкурсі. А ось віддавати статус дуже не хочуть. Дуже дивна, до речі, ситуація. Новий закон скасовує всі необґрунтовані пільги та преференції для державних службовців. Ще один легіон противників – чиновники, посади яких не потрапили в бажану ними категорію. Новий закон передбачає всього три категорії посад державної служби.
Інтереси держави? Куди там. Шкурне,особисте і статусне, в першу чергу. Це до запитання, чому проект майже півроку кружляв урядовими коридорами.
Що ж змінить цей багатостраждальний законопроект?:
а) Як вже було згадано, виключно конкурсне призначення на усі посади.
Кінець ері призначень кумів,сватів, братів. Як і кінець політичній квотності. Простий і зрозумілий кожному лозунг - «Не хочемо чиновника-кума міністра, а хочемо спеціаліста!». Посаду, особливо вищого рівня, повинен займати найкращий фахівець з наявних.
б) Заборона членства у політичних партіях. Роками правлячі партії затягували чиновників у свої лави і ті поступово перекваліфіковувалися зі служіння державним інтересам на служіння партійній кон'юнктурі. Чиновник повинен чітко виконувати функції держави незалежно від того, який політичний курс держава обрала. Це аксіома. За аналогією із забороною членства в політичних партіях військовослужбовцям та правоохоронцям.
в) Скасування пільгової пенсійної системи та збільшення заробітної плати.
Це дозволить очистити систему від неефективних кадрів. Величезна кількість службовців банально сидять і чекають пенсію. При цьому імітують бурхливу діяльність, що виражається у перекладанні паперів з однієї полиці на іншу. Мотивації розвиватися не мають жодної, в ефективності та державницькому підході до роботи не помічені.
Також, ні в кого не викликає сумнівів, що якісно і чесно виконувати свої обов’язки на благо держави, отримуючи при цьому мізерну винагороду неможливо. Закон передбачає підвищення заробітної плати. В Україні зараз 335 000 державних службовців і близько 100 000 посадових осіб органів місцевого самоврядування. Тобто, грубо кажучи, 3 до 1. В розвинутих європейських державах співвідношення навпаки – 1 держслужбовець на 3 посадовці місцевого самоврядування. Із впровадженням реформи децентралізації кількість держслужбовців зменшиться в кілька разів, бо величезний масив їх функцій буде передано органам місцевого самоврядування. Фонд заробітної плати буде розподілено між тими, що залишаться. Винагорода за працю суттєво зросте, відповідно збільшаться й пенсійні відрахування. Зарплати близькі до ринкових дозволять залучати набагато кращих молодих спеціалістів для виконання функцій держслужби, сприятимуть загальному підвищенню престижу державної служби. Також цьому сприятиме запровадження систем електронного урядування, що дозволить оптимізувати процеси і ефективніше виконувати функції держави.
в) Переформатування співвідношення заробітної плати та премій. Зараз 30 відсотків того, що чиновник отримує за свою роботу це власне заробітна плата, 70 відсотків – премії та надбавки, виплата яких залежить виключно від керівника. На практиці маємо повну матеріальну залежність від волі начальника. За новим законопроектом частка премії становитиме максимум 30 відсотків (в розвинутих країнах вона становить не більше 10 відсотків). Це сприятиме усуненню залежності від керівника та підвищенню професіоналізму державного службовця.
г) Запровадження посади державного секретаря міністерства. Наразі керівництво апаратами міністерств здійснюється політичними фігурами – заступниками міністрів-керівниками апаратів міністерств. Призначення відбувається виключно з політичних мотивів і найчастіше про особливий управлінський досвід чи розуміння галузі не йдеться. При зміні урядів вони йдуть у відставку разом з кабінетом міністрів. Будь-яка інституційна тяглість при цьому губиться і якщо це міністерство впроваджувало певну реформу, відбувається ситуація аналогічна написанню листа героями радянського мультиплікаційного фільму «Троє з простоквашино», коли хлопчик, кіт і собака по черзі писали на свій лад, а вийшла повна нісенітниця. Державний секретар обиратиметься на прозорому конкурсі із залученням громадськості серед найдостойніших фахівців, що мають глибоке розуміння галузі та найкращий управлінський досвід. Незалежно від зміни кабінетів, йому буде забезпечено збереження посади, що сприятиме набагато ефективнішому впровадженню проектів на рівні держави.
д) Створення комісії з питань формування вищого корпусу державної служби – органу, що відповідатиме за проведення конкурсного відбору на посади топ-чиновників. До складу комісії увійдуть представники громадськості, професійних спілок, уряду, парламенту, Адміністрації президента, Антикорупційного бюро тощо. Це дозволить припинити практику одіозних призначень на керівні посади, сприятиме загальному оздоровленню вищого корпусу державної служби.
Надзвичайно важливо відстояти усі принципові позиції законопроекту в профільному комітеті Верховної Ради перед другим читанням і не дозволити системі ще на кілька років заблокувати формування в Україні професійної, незаангажованої, чесної та ефективної державної служби.
В травні все вирішиться. Ми побачимо, чи політики дійсно люблять свою державу як вони запевняють на телеефірах, чи просто імітують діяльність для досягнення якихось своїх, дрібних цілей. http://blogs.lb.ua/mykola_vyhovskyi/304609_reforma_derzhsluzhbi_chi_zminit.html |
| | | LEXXX
Admin
Сообщения : 1460 Репутація : 1692 Карма : 165 Дата регистрации : 2014-05-13
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Вс Май 17, 2015 8:23 am | |
| Чесно, навіть не хочеться коментувати. Лише пару штрихів.
Чого лише варті слова, що якщо на рівні закону введуть департизацію держслужбовців, то все зразу зміниться і вони перестануть виконувати доручення по партійній лінії свого, вже формально безпартійного, керівника. Для таких оптимістів, як автор блогу, відкрию секрет. В чинній редакції ЗУ "Про ДС" не має статті, що зобов'язує держслужбовців виконувати неформальні доручення свого керівника по партійній лінії, а стаття 41 ЗУ "Про запобігання корупції" передбачає, що в т.ч. держслужбовці діють неупереджено, незважаючи на приватні інтереси, особисте ставлення до будь-яких осіб, на свої політичні погляди, ідеологічні, релігійні або інші особисті погляди чи переконання.
А слова, що Закон передбачає підвищення заробітної плати написані ще пів-року тому (при перших напрацюваннях нової редакції законопроекту, що дійсно передбачали мінімальний оклад держслужбовця на рівні 2-х мінімалок) та взагалі не враховують останньої редакції частини третьої статті 50 законопроекту (р.№2490) поданого Урядом.
І так можна пройтися по всім пунктам вигод від багатостраждального законопроекту. |
| | | Максим
Эксперт
Сообщения : 1172 Репутація : 1315 Карма : 109 Дата регистрации : 2014-03-28
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Пн Май 18, 2015 3:31 pm | |
| - Cepiyc пишет:
- 20 травня відбудеться засідання Робочої групи Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування щодо підготовки проектів Законів України "Про державну службу" (р.№2490) та "Про службу в органах місцевого самоврядування" (р.№2489) до другого читання.
http://static.rada.gov.ua/zakon/new/RK/RK180515.htm Я думал, что они на этой неделе протянут проект на заседание и проголосуют, а они еще только буду подготавливать. До конца месяца точно не примут. Думаю если примут в июне, то вступит в силу в лучшем случае в июле, если вообще не с нового года. |
| | | Сашок
Эксперт
Сообщения : 237 Репутація : 255 Карма : 14 Дата регистрации : 2014-03-31 Возраст : 34
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Пн Май 18, 2015 6:55 pm | |
| Цікаво подивитися, що вони там змінили ... |
| | | LEXXX
Admin
Сообщения : 1460 Репутація : 1692 Карма : 165 Дата регистрации : 2014-05-13
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Вт Май 19, 2015 2:01 pm | |
| Щодо питання законопроекту "Про державну службу", який Верховна Рада затвердила в першому читанні, Дмитро Шимків повідомив, що до нього отримано близько тисячі поправок. "Діалог триває, і прийняття цього закону є маркером для багатьох міжнародних інспекцій, які моніторять Україну", – зазначив Заступник Глави Адміністрації Президента України Дмитро Шимків, коментуючи розгляд цього питання на засіданні Національної ради реформ 15 травня. Да, ... цікаво було б послухати завтрашнє засідання робочої групи. |
| | | Сашок
Эксперт
Сообщения : 237 Репутація : 255 Карма : 14 Дата регистрации : 2014-03-31 Возраст : 34
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Вт Май 19, 2015 2:25 pm | |
| Трансляції випадково не буде?) |
| | | Cepiyc
Эксперт
Сообщения : 277 Репутація : 316 Карма : 31 Дата регистрации : 2015-04-08 Возраст : 39
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Чт Май 21, 2015 2:56 pm | |
| - LEXXX пишет:
- Да, ... цікаво було б послухати завтрашнє засідання робочої групи.
27 травня о 11:00 відбудеться засідання Робочої групи щодо підготовки проектів Законів України "Про державну службу" (реєстр. №2490) та "Про службу в органах місцевого самоврядування" (реєстр. №2489) до другого читання. Анонси подій |
| | | santer91
Новичок
Сообщения : 13 Репутація : 13 Карма : 0 Дата регистрации : 2015-03-10
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Чт Май 21, 2015 3:53 pm | |
| - Cepiyc пишет:
- LEXXX пишет:
- Да, ... цікаво було б послухати завтрашнє засідання робочої групи.
27 травня о 11:00 відбудеться засідання Робочої групи щодо підготовки проектів Законів України "Про державну службу" (реєстр. №2490) та "Про службу в органах місцевого самоврядування" (реєстр. №2489) до другого читання. Анонси подій ну до нового року може приймуть з такими темпами |
| | | Cepiyc
Эксперт
Сообщения : 277 Репутація : 316 Карма : 31 Дата регистрации : 2015-04-08 Возраст : 39
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Чт Май 21, 2015 4:49 pm | |
| - Цитата :
- 20 травня 2015 року відбулося перше засідання Робочої групи Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування з опрацювання законопроектів «Про державну службу» та «Про службу в органах місцевого самоврядування» (реєстр. № 2490, 2489 від 30.03.2015).
У засіданні взяли участь народні депутати України, представники Апарату Верховної Ради України, Адміністрації Президента України, Секретаріату Кабінету Міністрів України, центральних органів виконавчої влади, неурядових організацій, а також науковці, експерти (в тому числі з громадського середовища), які були включені до складу даної Робочої групи (понад 50 осіб), помічники-консультанти народних депутатів України. Під час заходу, що проходив під головуванням народного депутата України, керівника Робочої групи А.Шкрум, було обговорено принципові питання щодо орієнтовного графіку опрацювання зазначених законопроектів, визначено першочерговим в цьому сенсі проект Закону України «Про державну службу», положення якого мають бути в подальшому враховані при підготовці проекту Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування». Також було підтримано ідею щодо організації роботи над проектом Закону України «Про державну службу» за структурованими блоками концептуальних питань, для обговорення яких запрошуватимуться відповідні суб’єкти права законодавчої ініціативи та інші зацікавлені особи. Наступне засідання Робочої групи вирішено провести 27 травня 2015 року об 11:00, на якому мають бути розглянуті пропозиції та поправки до перших трьох розділів законопроекту. посилання |
| | | LEXXX
Admin
Сообщения : 1460 Репутація : 1692 Карма : 165 Дата регистрации : 2014-05-13
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Чт Май 21, 2015 7:35 pm | |
| Нібито багатослівне повідомлення комітету, але по суті - нуль. А може дійсно, стільки різноманітних правок та інтересів, що не знають навіть з чого почати? |
| | | dava
Эксперт
Сообщения : 486 Репутація : 545 Карма : 49 Дата регистрации : 2014-03-26
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Чт Май 21, 2015 11:33 pm | |
| - santer91 пишет:
- ну до нового року може приймуть з такими темпами
да Вы оптимист, коллега. значит работала, работала рабочая группа "із залученням іноземних фахівців" потом проект попал к кролику, теперь еще бараны с вру почикают, результат предсказуем |
| | | Manticore
Активист
Сообщения : 111 Репутація : 134 Карма : 21 Дата регистрации : 2015-02-23
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Пн Май 25, 2015 10:51 am | |
| Костя Ващенко надеется, что Закон о госслужбе примут на этой сессии... а потом до конца года примут остальные нормативные акты, которые дадут возможность работать этому закону... Вопрос: Костю не смущает тот факт, что в законе прописано "Цей Закон набирає чинності з дня його офіційного опублікування та вводиться в дію з 1 червня 2015 року"? ))) Или потом в начале 16-го нам пересчитают наши "плюшки" за предыдущие полгода?))) подробнее |
| | | Максим
Эксперт
Сообщения : 1172 Репутація : 1315 Карма : 109 Дата регистрации : 2014-03-28
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Пн Май 25, 2015 12:39 pm | |
| - Цитата :
- Костю не смущает тот факт, что в законе прописано "Цей Закон набирає чинності з дня його офіційного опублікування та вводиться в дію з 1 червня 2015 року"?
А в чем проблема изменить дату на "1 січня 2016 року", например... |
| | | Manticore
Активист
Сообщения : 111 Репутація : 134 Карма : 21 Дата регистрации : 2015-02-23
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Пн Май 25, 2015 1:14 pm | |
| - Максим пишет:
А в чем проблема изменить дату на "1 січня 2016 року", например... Проблемы вообще никакой... мы это уже проходили... ) |
| | | LEXXX
Admin
Сообщения : 1460 Репутація : 1692 Карма : 165 Дата регистрации : 2014-05-13
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Чт Май 28, 2015 7:41 am | |
| 3 червня о 14:30 відбудеться засідання Робочої групи щодо підготовки проектів Законів України "Про державну службу" (реєстр. №2490) та "Про службу в органах місцевого самоврядування" (реєстр. №2489) до другого читання. |
| | | Vlad
Модератор
Сообщения : 1223 Репутація : 1391 Карма : 48 Дата регистрации : 2014-08-14 Возраст : 46
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Чт Май 28, 2015 2:17 pm | |
| Народний депутат України Олександра Кужель внесла пропозиції до законопроекту «Про державну службу» У відповідь на звернення ЦК профспілки до народних депутатів України щодо проектів законів України «Про державну службу» (реєстрац. № 2490 від 30.03.2015) і «Про службу в органах місцевого самоврядування» (реєстрац. № 2489 від 30.03.2015) народний депутат України, член депутатської фракції політичної партії "Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина" у Верховній Раді України Олександра Кужель у своєму листі повідомила, що «у повній мірі підтримую викладену Вами позицію відносно необхідності внесення змін до законопроекту «Про державну службу» у зв'язку із чим, мною у строки, передбачені Регламентом Верховної Ради України були внесені серед інших й пропозиції рекомендовані Вами.»
Народний депутат України, член депутатської фракції Радикальної партії Олега Ляшка Злата Огнєвіч у свою чергу поінформувала, що «висновок Головного науково-експертного управління від 15.04.2015 щодо Проекту Закону про службу в органах місцевого самоврядування № 2489 зазначає необхідність суттєвого доопрацювання законопроекту з урахуванням висловлених у висновку зауважень. Висновок Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування щодо цього законопроекту містить інформацію, отриману від Професійної спілки працівників державних установ України на адресу Комітету щодо необхідності встановлення в законопроекті розміру їх мінімального посадового окладу з метою забезпечення гарантій для посадових осіб органів місцевого самоврядування, а також необхідності приведення положень законопроекту у відповідність із Законом України "Про добровільне об'єднання територіальних громад". Висновок Головного науково-експертного управління від 15.04.2015 щодо Проекту Закону про державну службу № 2490 також зазначає необхідність суттєвого доопрацювання законопроекту з урахуванням висловлених у висновку зауважень. Висновок Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування щодо цього законопроекту містить інформацію, отриману від Професійної спілки працівників державних установ України на адресу Комітету, яка зазначає, що в даному законопроекті при збільшенні відповідальності державних.службовців, та звуженні їх прав та соціальних гарантій відсутні норми щодо компенсування встановлених обмежень. А також Вашу пропозицію внести зміни до законопроекту щодо поетапного (впродовж 2015 - 2016 років) підвищення мінімального розміру посадового окладу на найнижчій посаді державної служби з метою досягнення його рівня двох розмірів мінімальної заробітної плати. Хочу висловити Вам свою вдячність за активну громадянську позицію та небайдужість до проблем соціального забезпечення. Повідомляю Вам, що наразі зазначені Проекти Законів готуються на друге читання.» |
| | | Максим
Эксперт
Сообщения : 1172 Репутація : 1315 Карма : 109 Дата регистрации : 2014-03-28
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Чт Май 28, 2015 3:30 pm | |
| - Цитата :
- А також Вашу пропозицію внести зміни до законопроекту щодо поетапного (впродовж 2015 - 2016 років) підвищення мінімального розміру посадового окладу на найнижчій посаді державної служби з метою досягнення його рівня двох розмірів мінімальної заробітної плати.
Т.е. метою есть досягнення аж 2 минзарплат и аж в 2016 году?! С 2 минималок нужно начинать и притом уже сейчас. Короче нифига они не сделают хорошего для госслужбы, как всегда. |
| | | Cepiyc
Эксперт
Сообщения : 277 Репутація : 316 Карма : 31 Дата регистрации : 2015-04-08 Возраст : 39
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Чт Май 28, 2015 4:57 pm | |
| - LEXXX пишет:
- 3 червня о 14:30 відбудеться засідання Робочої групи щодо підготовки проектів Законів України "Про державну службу" (реєстр. №2490) та "Про службу в органах місцевого самоврядування" (реєстр. №2489) до другого читання.
і посилання - Цитата :
- 04 черня 2015 року (четвер), 14:20
м. Київ вул. Садова, 3а, кім.416 13. Про інформацію Робочої групи Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування щодо підготовки проектів Законів України “Про державну службу” (реєстр. №2490) та “Про службу в органах місцевого самоврядування” (реєстр. №2489) до другого читання. Інформує: керівник Робочої групи, голова підкомітету - Шкрум А.І. Давайте, хлопці, запускайте Закони в дію, щоб хоча б з 1 липня набрав чинності. |
| | | Сашок
Эксперт
Сообщения : 237 Репутація : 255 Карма : 14 Дата регистрации : 2014-03-31 Возраст : 34
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Пт Май 29, 2015 1:19 am | |
| А толку що з 1 липня? Все рівно з/п не піднімуть ... |
| | | Лидия
Почетный гость
Сообщения : 5 Репутація : 5 Карма : 0 Дата регистрации : 2014-12-03 Возраст : 60
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Ср Июн 03, 2015 9:55 pm | |
| підняття рядовим держслужбовцям зарплати і не світить |
| | | Nickrv
Новичок
Сообщения : 13 Репутація : 14 Карма : 1 Дата регистрации : 2015-01-06
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Чт Июн 04, 2015 9:33 am | |
| Алена Шкрум, депутат от «Батьківщины» в интервью FaceNews рассказала о ближайших планах в работе парламента. «Вторым показательным моментом на этой сессии, буквально через месяц, будет закон о реформе государственной службы. Он был принят в первом чтении с семнадцатого раза — очень тяжелое было голосование, никто не хотел его принимать, к сожалению. Но, к счастью, нам удалось договорить. Очень сильно помог «Реанимационный пакет реформ», - заявила Шкрум. «Сейчас мы готовим его ко второму чтению. Сверхсложный закон. Там сейчас более 1200 правок. То есть, фактически, депутаты своими правками нивелируют весь закон. Я буду стараться сохранить закон и то, что для меня главное. Это разделение на политические должности и административные. Создается позиция госсекретаря, чтобы он был профессионалом, настоящим руководителем министерства, а министр был политической фигурой. И чтобы эти люди давали министрам непредвзятые, хорошие выводы из законопроектов. Второе — это открытые конкурсы на все государственные должности. Это то, чего у нас никогда не было в разряде обязательного. Я надеюсь, что мы это сохраним, а если не сохраним, то не будет смысла в законе вообще. Все остальное будем отрабатывать, и посмотрим, как эта Рада способна поддерживать друг друга в коалиции», - отметила нардеп. Источник: Новости Facenews |
| | | Nickrv
Новичок
Сообщения : 13 Репутація : 14 Карма : 1 Дата регистрации : 2015-01-06
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Чт Июн 04, 2015 12:37 pm | |
| Верховна Рада прийняла план законодавчого забезпечення реформ, за яким планується розглянути 488 законопроектів. За відповідне рішення проголосували 256 народних депутатів. План розроблено на основі пропозицій, поданих за результатами діяльності робочих груп. Крім того, в основу плагну покладено основні вектори реформ в Україні, визначені в Угоді про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, Стратегії сталого розвитку "Україна - 2020" та інших документах. До проекту увійшли законодавчі пропозиції із чітко сформульованими назвами законопроектів. "Пропонується прийняття 488 законодавчих актів у період каденції цього складу парламенту", - зазначив голова Комітету з питань правової політики та правосуддя Руслан Князевич.
Відповідно до Плану законодавчого забезпечення реформ в Україні строк підготовки/прийняття проекту Закону України "Про державну службу" (нова редакція) - ІІ квартал 2015 - 2016. |
| | | Vlad
Модератор
Сообщения : 1223 Репутація : 1391 Карма : 48 Дата регистрации : 2014-08-14 Возраст : 46
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Чт Июн 04, 2015 12:55 pm | |
| - Nickrv пишет:
... Відповідно до Плану законодавчого забезпечення реформ в Україні строк підготовки/прийняття проекту Закону України "Про державну службу" (нова редакція) - ІІ квартал 2015 - 2016. да..... слов нет... |
| | | Manticore
Активист
Сообщения : 111 Репутація : 134 Карма : 21 Дата регистрации : 2015-02-23
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Чт Июн 04, 2015 1:04 pm | |
| Надежда рухнула... Пора подыскивать что-то вне госслужбы... |
| | | LEXXX
Admin
Сообщения : 1460 Репутація : 1692 Карма : 165 Дата регистрации : 2014-05-13
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Чт Июн 04, 2015 1:18 pm | |
| - Nickrv пишет:
- ...
Відповідно до Плану законодавчого забезпечення реформ в Україні строк підготовки/прийняття проекту Закону України "Про державну службу" (нова редакція) - ІІ квартал 2015 - 2016. Тільки "тапками" не сильно кидайтеся. Я ось тепер не впевнений, що краще - швидка нова редакція (без збільшених/трішки збільшених зарплат і з купою додаткових вимог та обмежень) чи "старий" закон з такою ж вірогідністю підняття зарплат? |
| | | Vlad
Модератор
Сообщения : 1223 Репутація : 1391 Карма : 48 Дата регистрации : 2014-08-14 Возраст : 46
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Чт Июн 04, 2015 1:26 pm | |
| звісно, але мене більш непокоїть саме відкладення - ставлення на кшталт "мовляв підождуть, - не на часі..." |
| | | Nickrv
Новичок
Сообщения : 13 Репутація : 14 Карма : 1 Дата регистрации : 2015-01-06
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Чт Июн 04, 2015 2:52 pm | |
| На мою думку в періоді ІІ квартал 2015 – 2016 роки враховано реформування всієї сфери державної служби (скорочення, прийняття нових підзаконних актів, реорганізація та оптимізація держорганів та ін.) тому будемо розраховувати на краще:
«Вторым показательным моментом на этой сессии, буквально через месяц, будет закон о реформе государственной службы. Он был принят в первом чтении с семнадцатого раза — очень тяжелое было голосование, никто не хотел его принимать, к сожалению. Но, к счастью, нам удалось договорить. Очень сильно помог «Реанимационный пакет реформ», - заявила Шкрум. |
| | | Максим
Эксперт
Сообщения : 1172 Репутація : 1315 Карма : 109 Дата регистрации : 2014-03-28
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Чт Июн 04, 2015 5:37 pm | |
| Таким образом сам закон примут в 2015 году, а про зарплаты будут думать уже в 2016 году. Подумают и как всегда скажут нет денег, экономика не позволяет. Опять подымут тарифы, цены опять выростут. Так и будет проходить их бурная деятельность до следующих выборов. Перед выборами скажут, что нужно что-то делать потому что люди еле выживают. Пообещают, а после выборов забудут. Вот так... |
| | | Cepiyc
Эксперт
Сообщения : 277 Репутація : 316 Карма : 31 Дата регистрации : 2015-04-08 Возраст : 39
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Пт Июн 05, 2015 1:32 pm | |
| |
| | | Сатурн
Admin
Сообщения : 817 Репутація : 894 Карма : 65 Дата регистрации : 2014-03-31
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Пт Июн 05, 2015 1:47 pm | |
| Хтось слухав? Щось цікаве є? |
| | | LEXXX
Admin
Сообщения : 1460 Репутація : 1692 Карма : 165 Дата регистрации : 2014-05-13
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Пт Июн 05, 2015 2:29 pm | |
| У Розділі 2 Аудіозапису засідання Комітету від 03.06.2015 року все закінчується на питанні № 11 порядку денного. Питання щодо підготовки проектів Законів України “Про державну службу” (реєстр. №2490) та “Про службу в органах місцевого самоврядування” (реєстр. №2489) до другого читання у порядку денному стоїть під № 13. Може поки не виклали ще один файлик: Розділі 3 Аудіозапису? |
| | | Cepiyc
Эксперт
Сообщения : 277 Репутація : 316 Карма : 31 Дата регистрации : 2015-04-08 Возраст : 39
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Ср Июн 10, 2015 1:02 pm | |
| Ще одна засідаловка - Цитата :
16 червня 2015 року (вул.Садова, 3а, кімн. 416, о 14:00) відбудеться засідання Робочої групи Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування щодо підготовки проектів Законів України "Про державну службу" (реєстр. №2490) та "Про службу в органах місцевого самоврядування" (реєстр. №2489) до другого читання. |
| | | LEXXX
Admin
Сообщения : 1460 Репутація : 1692 Карма : 165 Дата регистрации : 2014-05-13
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Пт Июн 12, 2015 12:07 pm | |
| Судячи із того, що на засідання (17.06.) профільного комітету ВРУ навіть не заплановано заслухати інформацію Робочої групи щодо підготовки проектів Законів України "Про державну службу" (реєстр. №2490) та "Про службу в органах місцевого самоврядування" (реєстр. №2489), то вірогідність прийняття цих законів у червні наближається до нуля.
І якщо найближчим часом не розпочнеться серйозна робота по узгодженню позицій фракцій коаліції, то на цій сесії ці законопроекти не проголосують у другому читанні.
Також потрібно взяти до уваги, що вже зараз потрібно домовлятися (що буде вкрай важко) про нібито важливіші: - черговий "пакет" законів МВФ (які вже неодноразово завалювали), - законопроект "Про місцеві вибори" (а їх є 4 альтернативних); - ще навіть не зареєстрований законопроект "Про внесення змін до Конституції України" (щодо децентралізації), а в останню ніч вирішать, що було б непогано сходу проголосувати і зміни по судоустрою.
Підсумовуючи. Прийняти наші закони до парламентських канікул це, як фільм "Місія нездійсненна" (при цьому у нас немає Ітана Ханта (Тома Круза)). Тому можна сміливо іти у відпустку за чинним законом. |
| | | LEXXX
Admin
Сообщения : 1460 Репутація : 1692 Карма : 165 Дата регистрации : 2014-05-13
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Вт Июн 16, 2015 12:26 pm | |
| - Cepiyc пишет:
- Ще одна засідаловка
- Цитата :
16 червня 2015 року (вул.Садова, 3а, кімн. 416, о 14:00) відбудеться засідання Робочої групи ... Схоже, що перенесли на 22 червня 2015 року |
| | | Максим
Эксперт
Сообщения : 1172 Репутація : 1315 Карма : 109 Дата регистрации : 2014-03-28
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Вт Июн 16, 2015 4:22 pm | |
| Такими темпами закон возможно примут до конца этого года, но вступит в силу он уже со следующего года. |
| | | Сатурн
Admin
Сообщения : 817 Репутація : 894 Карма : 65 Дата регистрации : 2014-03-31
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Вт Июн 16, 2015 5:30 pm | |
| - Максим пишет:
- Такими темпами закон возможно примут до конца этого года, но вступит в силу он уже со следующего года.
А Ви розраховували на інше? я, ні. Приймуть то може і з 1 січня, а потім знову відтермінують. Схема провірена не раз |
| | | LEXXX
Admin
Сообщения : 1460 Репутація : 1692 Карма : 165 Дата регистрации : 2014-05-13
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Чт Июн 18, 2015 11:16 am | |
| Мене тут одна думка "посетила". Можливо, "затягують" через те, що хочуть провести разом із законом "Про тимчасовий порядок доплат держслужбовцям за програмою ЄС "інституційний розвиток держслужби" (чи щось подібне) А тут потрібна документальна домовленість з ЄС. Наразі лист Прем'єр-міністра України щодо фінансової допомоги реформування державного управління України зі сторони ЄС пішов 27.05.2015р. |
| | | Cepiyc
Эксперт
Сообщения : 277 Репутація : 316 Карма : 31 Дата регистрации : 2015-04-08 Возраст : 39
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Ср Июн 24, 2015 2:23 pm | |
| Щось до 1 липня загубили законопроект "Про службу в органах місцевого самоврядування": порядок денний |
| | | LEXXX
Admin
Сообщения : 1460 Репутація : 1692 Карма : 165 Дата регистрации : 2014-05-13
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Чт Июл 02, 2015 8:41 am | |
| Реформа держслужби – умова наступного траншу ЄС в 105 млн євро У разі неухвалення нового закону про державну службу, який буде відповідати рекомендаціям європейських експертів, Україна ризикує не отримати наступний транш Європейського Союзу в розмірі 105 млн. євро. Про це заявляють експерти Реанімаційного Пакету Реформ. 1 липня о 15:00 профільний комітет Верховної Ради планує узгодити всі правки, які були надані для доопрацювання законопроекту №2490 «Про державну службу» перед другим читанням, яке може відбутися в останній тиждень поточної сесії. Члени робочої групи, до якої входять депутати та експерти з питань реформи публічної адміністрації оприлюднили ряд ключових правок, без яких відповідний законопроект втратить увесь реформаторський потенціал, а довго обіцяна реформа державної служби стане черговою профанацією владних еліт. На думку експерта Реанімаційного Пакету Реформ, голови Центру Політико-Правових Реформ Ігора Коліушка, реперними точками законопроекту повинні стати: - Виключно конкурсний відбір на усі посади державної служби; - Добір на вищі посади державної служби (категорія «А») здійснюватиме Комісія – збалансований орган з 12 осіб, до складу якого мають входити щонайменше 4 представники громадськості; - Державний службовець повинен бути політично нейтральним; - Чітке відмежування від посад державної служби усіх інших посад в органах влади (в т.ч. політичних, патронатних, обслуговуючого персоналу); - Перехід на загальну систему пенсійного забезпечення; - Захист державних службовців від суб’єктивізму керівників (підвищення посадового окладу, зменшення частки премій в оплаті праці). «Необхідність цих змін – принципова та консолідована позиція громадськості – ініціативи Реанімаційний Пакет Реформ, Центру політико-правових реформ, громадянської платформи «Нова країна», – зазначає Ігор Коліушко. Засідання комітету Верховної Ради, яке відбудеться 1 липня о 15:00 повинно допомогти фракціям знайти консенсус в ряді дискусійних питань та прийняти правильні рішення. Денис Бродський, екс-голова Нацагентства з питань держслужби, експерт Реанімаційного Пакету Реформ відзначає дві важливі новації закону, які можуть бути викинуті з тексту в процесі кулуарних переговорів політичних еліт: «Заборона членства державних службовців в політичних партіях» та «Закріплення в законі розміру заробітної плати для державного службовця не нижче ніж 2 мінімальні і загальна тенденція до поступового збільшення» – це ті речі, які можуть дати змогу створити професійну незалежну держслужбу і звісно, політикам, цього дуже не хочеться. Ми повинні унеможливити саму думку про те, що виконуючи свої обов’язки держслужбовець може керуватися інтересами партії замість інтересів свого колективного роботодавця – громадян. Це в жодному разі не можна розглядати як обмеження конституційних прав. Ми, експерти, вважаємо це свідомим вибором, який повинен зробити громадянин, що вирішив стати державним службовцем». Депутат Альона Шкрум, яка очолює робочу групу з доопрацювання законопроекту до другого читання відзначає чотири цілі, які ставили перед собою автори та експерти. «Закон має створити умови для: - Підвищення професіоналізму нових держслужбовців; - Прозорість держслужбислужби та її підзвітність громадянському суспільству; - Реальні кар’єрні перспективи для службовців - Орієнтованість на результат і споживачів послуг.» За словами парламентарки, «Модель державної служби повинна складатися з трьох «Д» - дієвість, досвідченість, декорумпованість». Радник Адміністрації Президента, Іван Хілобок підкреслив, що Проект закону про державну службу, прийнятий у першому читанні, в цілому позитивно оцінений європейськими експертами, а саме Програмою EU/OECD SIGMA, у травні 2015 року. «Необхідно прийняти проект закону про державну службу в липні, до кінця цієї сесії Верховної Ради України. Окрім того, що це продиктовано Коаліційною Угодою та Програмою Уряду на 2015 рік, прийняття закону та введення його в дію в середині 2015 року – є індикатором отримання Україною допомоги від ЄС у розмірі 105 млн. Євро (2й транш) за Контрактом з розбудови держави від 13 травня 2014 року», – акцентує пан Хілобок. |
| | | Cepiyc
Эксперт
Сообщения : 277 Репутація : 316 Карма : 31 Дата регистрации : 2015-04-08 Возраст : 39
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Чт Июл 02, 2015 2:46 pm | |
| - LEXXX пишет:
-
1 липня о 15:00 профільний комітет Верховної Ради планує узгодити всі правки, які були надані для доопрацювання законопроекту №2490 «Про державну службу» перед другим читанням, яке може відбутися в останній тиждень поточної сесії. Кому цікаво - можна послухати це засідання в аудіозаписі від 1 липня (3 файли) - ПОСИЛАННЯ. |
| | | Половец
Я в гостях
Сообщения : 1 Репутація : 1 Карма : 0 Дата регистрации : 2015-07-03
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Пт Июл 03, 2015 11:02 am | |
| Рішення ВР ціленаправленно підштовхують державних службовців на підтримку опозічійного блоку. Ще декілька рішень про "достойну" оплату праці та пенсійне забезпечення державних службовців і вони досягнуть своїх цілей. В країнах Европи при прийнятті пенсійної реформи у 2000 роках населенню якому залишалось до виходу на пенсію до 3-5 років нарахування робили за старою системою. Мабуть кляті капіталісти зовсім дурні так захищати службовців які віддали суспільству багато років за мізерну зарплатню. |
| | | LEXXX
Admin
Сообщения : 1460 Репутація : 1692 Карма : 165 Дата регистрации : 2014-05-13
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Вс Июл 05, 2015 8:23 am | |
| Колеги, хтось слухав аудіозапис засідання комітету? Бо, якщо я правильно зрозумів почуте, то по новим окладам Оленою Шкрум озвучена дата 2017 рік. Поправте мене, якщо я помилився.
P.S. Може в когось є остання редакція статті 10 законопроекту? Можна в "личку".
Нібито в ній планують виписати органи не виконавчої влади (умовно "патронатка" в судовій, прокурорській, законодавчій, президентській вертикалі) робота в яких не є (не буде через пару років вважатися) держслужбою, але якщо особа прийшла на неї з держслужби, то їй цей час роботи зараховуватиметься до стажу держслужби. |
| | | Cepiyc
Эксперт
Сообщения : 277 Репутація : 316 Карма : 31 Дата регистрации : 2015-04-08 Возраст : 39
| Тема: Re: Самий новий законопроект «Про державну службу» Вс Июл 05, 2015 4:59 pm | |
| - LEXXX пишет:
- Колеги, хтось слухав аудіозапис засідання комітету? Бо, якщо я правильно зрозумів почуте, то по новим окладам Оленою Шкрум озвучена дата 2017 рік. Поправте мене, якщо я помилився.
P.S. Може в когось є остання редакція статті 10 законопроекту? Можна в "личку".
Нібито в ній планують виписати органи не виконавчої влади (умовно "патронатка" в судовій, прокурорській, законодавчій, президентській вертикалі) робота в яких не є (не буде через пару років вважатися) держслужбою, але якщо особа прийшла на неї з держслужби, то їй цей час роботи зараховуватиметься до стажу держслужби. І я почув 2017, але в сенсі поетапного підвищення окладу до 2017 року. Законопроект в редакції до другого читання може бути лише в членів роб.групи і наближених до них, сумніваюся, що серед нас є такі. Подивіться відео з громадського в сусідній темі. |
| | | | Самий новий законопроект «Про державну службу» | |
|
Похожие темы | |
|
| Права доступа к этому форуму: | Вы не можете отвечать на сообщения
| |
| |
| Самые просматриваемые темы | |
Май 2024 | Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Вс |
---|
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | | | Календарь |
|
|